Frakt och leverans
När du handlar på minaapoteket.com, om orderbeloppet överstiger 2000 kr, får du alltid gratis frakt. Oavsett hur många artiklar du beställer och vilka produkter du köper gäller gratis frakt och baseras på orderns totala värde vid beställningstillfället. Om priset på din beställning är lägre än 400 SEK tillkommer fraktavgiften, vilket beror på beställningens vikt och storlek. Leveranstiden är mellan en och flera arbetsdagar. När du beställer större beställningar kan du behöva hämta paketet på postkontoret. Du får då ett meddelande och information om var du kan hämta paketet. I det här fallet kan leveranstiden bli längre på grund av fler transportörer inom logistiken. I andra fall kan paketet skickas direkt till ditt hem….
Vi ser alltid till att dina varor är ordentligt förpackade i hållbara förpackningar och skyddade förpackningar. Dessa paket är alltid neutrala och innehållet är osynligt, vilket är viktigt ur ett säkerhetsperspektiv och av sekretessskäl.
För att göra det möjligt för dig att spåra paketet kan du klicka på spårningslänken som vi skickade till din e-postadress när du beställde. Sedan kan du se var programvarupaketet ligger på geografisk plats och i programmet. Beroende på transportören som är ansvarig för fraktpaketen kan du i vissa fall också se order-ID för dessa paket.
Vi ser alltid till att leverera din beställning till dig så snart som möjligt. I vissa fall kan dock leveransen försenas, till exempel på grund av förseningar hos operatören. Därför förbehåller vi oss rätten att fördröja. Om förseningen orsakas av att produkten du beställde från oss inte längre är tillgänglig kommer vi att meddela dig och skicka den till ditt lager så snart som möjligt. Då bär vi de extra fraktkostnaderna. Om varorna skadas eller försvinner under transporten är säljaren eller transportören skyldig att ersätta den med en ny produkt eller återbetalning. Om detta händer ska du kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan kontrollera de lösningar som finns tillgängliga i din specifika situation.
Om du vill avbryta en beställning måste du först avbryta beställningen. Om du ångrar ditt köp senare kan du behöva hämta paketet och skicka tillbaka det. Du kan vanligtvis hämta paketet inom 14 dagar. Om paketet har skickats till dig men inte har hämtats kan du i vissa fall behöva betala för det.
Som kund är du ansvarig för att ange rätt och giltig leveransadress, telefonnummer och e-postadress. För att brevbäraren ska kunna leverera paketet hemma måste ditt namn vara på dörren eller i brevlådan. Om den angivna adressen är felaktig eller ofullständig kommer varan att returneras till oss. Denna avgift betalas vanligtvis av kunden.
Om du av någon anledning (till exempel på grund av defekta varor eller felaktig transport) måste returnera varorna till oss, betalar vi för frakten. Då måste du kontakta oss i förväg inom fem dagar efter mottagandet av leveransen så att vi kan hjälpa dig. Om möjligt, bifoga ett foto av objektet. Rätten att klaga täcker endast brister i originalprodukten. Sedan ber vi dig att skicka tillbaka varan till oss och skicka ett speciellt returfraktkvitto till ditt hem så att du inte behöver betala fraktavgiften.